Grupa: Użytkownik
Posty: 68 #1922854 Od: 2011-2-23
| KROK PO KROKU – Fundacja na Rzecz Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju i Ich Rodzin zaprasza RODZICÓW i PROFESJONALISTÓW pracujących z dziećmi o zaburzonym rozwoju (psychologów, pedagogów, logopedów, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, przedszkoli/szkół integracyjnych i specjalnych) z terenu województwa mazowieckiego do udziału w Programie „Podejście KROK PO KROKU do terapii dzieci z autyzmem – seria poradników dla profesjonalistów i rodziców”. Celem projektu jest opracowanie i wydanie serii poradników dotyczących problematyki zaburzeń ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders; ASD). Treści zawarte w każdym z siedmiu poradników przekazują wiedzę i umiejętności dotyczące terapii stosowanej analizy zachowania (tj., terapii ABA, zwanej również behawioralną) ze względu na jej dużą efektywność w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju. SERIA 1: Praca z dzieckiem Poradnik 1 – Program „Krok po Kroku” do tworzenia programów edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci o zaburzonym rozwoju Poradnik programowy do prowadzenia terapii dla dzieci z ASD; zawiera kurikulum programowe, przykładowe programy, przykładowe formularze danych Poradnik 2 – Program „Krok po Kroku” do uczenia komunikacji u dzieci o nietypowym rozwoju Poradnik skoncentrowany na nauczaniu zachowań werbalnych oraz wykorzystaniu systemów komunikacji alternatywnej dla dzieci z ASD. Poradnik 3 – Program „Krok po Kroku” do uczenia umiejętności społecznych i zabawy u dzieci o nietypowym rozwoju Poradnik skoncentrowany na uczeniu umiejętności społecznych u dzieci z ASD (nacisk położony na podejście behawioralne, a w szczególności na program Skillstreaming). Poradnik 4 – Program „Krok po Kroku” do oceny behawioralnej Poradnik skoncentrowany na ocenie funkcjonalnej zachowań problemowych i ocenie czynników motywacyjnych.
SERIA 2: Praca z rodzicami Poradnik 5 - Podejście „Krok po Kroku” do wychowywania dziecka o nietypowym rozwoju Poradnik zawiera wskazówki dla rodziców dzieci o nietypowym rozwoju dotyczące procedur wychowawczych i budowania pozytywnej relacji z dzieckiem trudnym. Poradnik 6 - Podejście „Krok po Kroku” do uczenia umiejętności adaptacyjnych (ubieranie się, trening czystości, trening higieny, trening jedzenia) Poradnik zawiera procedury nauczania tzw. umiejętności samoobsługowych, czyli promujących samodzielność dziecka.
SERIA 3: Praca z terapeutami/nauczycielami Poradnik 7 - Podstawy terapii behawioralnej w pracy z dziećmi o zaburzonym rozwoju Poradnik zawiera podstawowe informacje dotyczące zaburzeń rozwoju, stosowanej analizy zachowania, technik behawioralnych, etyki pracy z dziećmi o nietypowym rozwoju oraz metod współpracy z rodziną dziecka o nietypowym rozwoju. Osoby i instytucje zainteresowane otrzymaniem zestawu bezpłatnych poradników (siedem poradników wchodzących w skład Serii I, II, III) prosimy o kontakt mailowy z biurem Fundacji KROK PO KROKU: biuro@krokpokroku.org lub telefoniczny : 22 885 12 48.
PROGRAM WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO
|